Servisné operácie

Základné kroky pri vykonávaní ski servisu


1. Očistenie a oprava sklznice
Kontrola sklznice, v prípade potreby očistenia sklznice od starého vosku a manuálna oprava poškodených miest sklznice. Zatavenie škrabancov, prípadne vyseknutie časti sklznice a nahradenie novým plastom sklznice. Prebrúsenie sklznice lyže a snowboardu na brúsnom páse (80 – 120 zrnitosti). Vyrovnanie sklznice, dočistenie opravovaných miest a príprava sklznice lyže pre následné brúsenie novej štruktúry.

2. Brúsenie sklznice

Po základnej oprave sklznice a jej prebrúsením na brúsnom páse potrebujeme vrátiť sklznici jej kĺzne vlastnosti. Pre získanie dokonalej roviny a následné vybrúsenie novej štruktúry lyže je potrebné brúsenie na brúsnom kameni. Brúsením na brúsnom kameni získame sp仝 pôvodné kĺzne vlastnosti lyže. Brúsne kamene dokážu podľa typu stroja vytvárať ako lineárne, tak i variáne prípadne kombinované štruktúry, aby dochádzalo k čo najlepšiemu odvodu vlhkosti a lyže tak mohli čo najlepšie kĺzať po snehu.

3. Brúsenie hrán

Hrany lyží sa brúsia obvykle v rozmedzí 87 - 89°, hlavnými parametrami sú typy lyží a snowboardov, skúsenosti lyžiara, ale tiež typ a štruktúra snehu na zjazdovke. Keramické kotúče sa samozrejme starajú tiež o brúsenie spodnej hrany. To slúži k ľahšiemu prenosu sily pri vykrajovaní oblúku v carvingu. Tým sa zrýchľuje prenos sily z jednej hrany na druhú a oblúk sa tak vykrajuje jednoduchšie. Nedochádza k zarezávaniu hrán do zjazdovky. Tuning spodnej hrany sa obvykle vykonáva v rozmedzí 0,4 – 1° a vďaka keramickým kotúčom je op仝 veľmi šetrný k hranám lyží a snowboardov.

4. impregnácia a leštenie

Kompletná príprava sklznice a hrán lyží a snowboardov má veľký vplyv na sklznicu. Tá potrebuje po kompletnom servise opätovne namazať a tým ochráni jednotlivé póry sklznice. Sklznica potrebuje pre ideálnu absorbciu vosku prehriať. Tým sa póry roztiahnu a sú tak schopné prijať väčšie množstvo vosku. Voskovanie vykonávame niekoľkými spôsobmi. Buď nanášame vosk pomocou nahriateho kotúča priamo, prípadne môžeme vosk nanášať na sklznicu a následne ju vyleštiť. Odstránenie nadbytočného vosku sa vykonáva pomocou jemných kief, prípadne pomocou filcových pásov. Toto finálne ošetrenie sklznice musí by veľmi jemné, aby nám netupilo už pripravené hrany. Takéto lyže sú už pripravené pre použitie na ?snehu.

 

>>> Prečo je potrebné brúsiť lyže?

 <<< Wintersteiger servis


Táto webová stránka používá cookies. Pokračováním v prehlidaní tejto webovej stránky súhlasite s používáním cookies. Viac

Navštívte Belda.sk v ShopMania